dinsdag 27 maart 2012

Koken met een wollen deken

Is het een vrekkentip? Is het een ecotip? Is het een beetje gek?
Ik weet het niet, ik vind het eigenlijk wel handig zo af en toe: koken met een deken.

Je doet het zo:
Je brengt iets aan de kook op je kookplaat. Bijvoorbeeld een pan met water en pasta (water is een must). Zodra het water kookt, haal je het van het vuur af en wikkel je de pan (deksel erop) in een wollen deken. Dat laat je zo een aantal uur staan en na die paar uur heb je pasta die gaar is. Het kan niet overkoken en niet droogkoken. Het idee komt van een hooikist, maar een wollen deken werkt ook prima.

3 opmerkingen:

  1. Slim! En je kunt dan ook gewoon weg gaan feitelijk, en als het je thuiskomt is het klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja klopt.
    Ik zet regelmatig een pan 's ochtends zo klaar en dan is 's avonds de helft van hte avondeten al geregeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben hier de hooimadame. Hetzelfde principe. Ik gebruik hem heel regelmatig. Bijvoorbeeld voor havermout. Ik vind die dus veel lekkerder als deze in de hooimadame is gemaakt dan op vuur.

    BeantwoordenVerwijderen