dinsdag 31 januari 2012

Cadeautje gemaakt: vintage jurkje

En hoezee! Wederom een niet gekocht ding. Ditmaal moest er een cadeautje komen voor een pasgeboren schone.


Tip voor mezelf (en anderen): volgende keer bij het doorstikken van stolpplooien NIET afhechten, maar veel losse draad houden. Vervolgens de losse draad met de hand (en een naald) naar de binnenkant van de stof halen, daar een knoopje leggen. Vervolgens de draaduiteindes in de stof verstoppen (met een naald door de stof halen... ik leg het wel een keer uit met een foto) en dan pas afknippen.

en de details:



Uit vintage stoffen die al in de kast lagen. Het rokgedeelte is een oud gordijn, het bovenstuk heb ik aan de meter gekocht (een jaar geleden). De verkoper had geloof ik geen idee dat vintage tegenwoordig goud waard is, hij dacht dat hij zo van z'n oude zooi af kon komen.

3 opmerkingen:

  1. O wauw, prachtig zeg! Ik zou zo'n cadeautje helemaal het einde vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig!! Ik vind persoonlijk dit soort cadeautjes (zelfgemaakt) veel leuker om te krijgen omdat er echt tijd en aandacht aan is besteed en dat maakt het bij voorbaat al een geschikt cadeau.

    BeantwoordenVerwijderen