vrijdag 13 juli 2012

Houtworm

Al maanden (misschien we een half jaar) werd ik geplaagd met een constant krakend geluid in de woonkamer. De bron was snel gevonden: de tafel. De wederhelft dacht aan het werken van het hout. Ik dacht aan beesten. Toen een paar weken geleden een gat met fijn houtzaagsel zichtbaar werd, kreeg ik het gelijk dat ik niet wou hebben.

Dit heeft me een paar gedachtes opgeleverd:
• het confronteerde me met het feit dat concept 'bezit' zorgen met zich mee brengt. Minder bezittingen is echt minder zorgen. Mijn fantasieën over een woning met bijna geen spullen en dus ook geen meubels werden weer levendig.
• Als niet-kopen betekent dat je spullen die je wel hebt niet meer onderhouden worden en daarom gedoemd zijn om afval te worden, is dat dan wel OK?
• Of is het wel OK en kan ik gewoon zonder tafel?
• Je kan echt knettergek worden van zo'n geluid! Ik sloeg steeds maar op de tafel in de hoop dat het weg zou gaan.

Hieruit is voortgekomen:
• Dat ik schoensmeer heb gekocht om de levensduur van mijn schoenen te verlengen.
• Dat ik minder bezittingen wil, ik sla weer aan het ontruimen.
• Dat ik wel een tafel wil, al is het alleen maar omdat kleding naaien op de grond het einde van je rug betekent.
• En dat ik vraag of ik van iemand een beetje lampenolie kan lenen om het hout te behandelen. Onze tafel bestaat uit losse planken. Ik heb vandaag 1 plank (met dat gat) eraf geschroeft en ik hoor geen gekraak meer, dus waarschijnlijk hoef ik alleen die plank te behandelen.

2 opmerkingen:

  1. hoi, wij hebben nog wel een bus verdelgingsmiddel staan :-) Die mag je zó van me hebben. Heel milieu- en diervriendelijk is het niet (ook niet zo bedoeld).
    Dan moet ik wel even weten waar ik het naar toe mag sturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je last het van houtworm dan is er maar 1 goede oplossing. klik op de link en zie het voor jezelf: houtworm begassen
    Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen