woensdag 27 juni 2012

Mist

Er gaan waarschijnlijk heel wat berichtjes volgen over hoe en waar ik de mist in ben gegaan. Ik heb bijvoorbeeld vandaag een pakje opengemaakt. En voor dat pakje heb ik betaald. Ik heb dus gekocht.

Het verhaal zit zo. Ot zit graag in de draagdoek. Ik vind het praktisch als hij in de draagdoek zit en een draagdoek is natuurlijk veel ecologischer dan een gevaarte op wielen. Maar Ot loopt inmiddels en we gebruiken de draagdoek veel minder. En als ik hem gebruik, dan is het voor even snel. Koken bijvoorbeeld. Veel fijner met een kind op je rug dan met een kind aan je been.

Mijn doek was 4 meter 60. Voor even snel is dat best een hoop stof. Ik wilde dus een kortere die sneller om te doen is. Een niet-kopen-oplossing zou zijn: [1] de huidige doek korter maken of [2] ruilen. Bij optie 1 zou er vervolgens een stuk doek over zijn zonder functie. Natuurlijk kun je van stof van alles maken, maar zo'n draagdoek is een specifieke soort stof en daarbij te waardevol om als random stuk stof te zien. Dat vond ik zonde. Optie 2 heb ik geprobeerd en strandde op mijn eigen kieskeurigheid. In feite is mijn doek verkopen en een andere doek kopen ook ruilen maar met een omweg, toch?

De boosdoener:

3 opmerkingen: