vrijdag 6 januari 2012

Geen spullen kopen

Dat gezegd hebbende...
De laatste paar maanden van 2011 fantaseerden we over consumptieloos 2012 door komen. Natuurlijk wel boodschappen doen en wanneer witgoed kapot ging, zouden we niet te ingewikkeld doen. Wel eerst even kijken of we het anders kunnen oplossen, maar consumeren is dan een optie. Cadeaus kopen we ook niet (ik maak dan zelf iets of geef niets), wel doen we mee met geld inleggen wanneer mensen samen iets willen doen.

En toen bleek op 2 januari onze magnetron kapot. Ik heb direct rondgevraagd of iemand nog een magnetron teveel had. Geen resultaat. Ik heb op marktplaats gekeken. Geen resultaat. Ik heb aan alternatieven gedacht, bijvoorbeeld dingen voortaan au bain-marie verwarmen, in de oven of in een pannetje. Eigenlijk hele goede opties, behalve dan dat het meer tijd kost en dat heb ik niet.
Dus. Vanavond wordt er een nieuwe gekocht. Een apparaat van 50+ euro waarvan ik weet dat hij over vijf jaar weer kapot zal zijn en niet te repareren is, want zo worden de dingen gemaakt tegenwoordig. Ondertussen schuift onze oude magnetron door naar de grote verspillingsberg.

Het voelt een beetje machteloos en boos.

Ik geloof dat ik de volgende keer toch nog maar een keer au bain-marie moet overwegen.

TOEVOEGING: Manlief kwam zonder magnetron thuis, we gaan toch gewoon de au bain-marie methode toepassen en doen het voorlopig magnetronloos!

2 opmerkingen:

  1. Dat is een keuze die je maakt... Ik vind het een knappe keuze! Zou mij nooit lukken.

    Renee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk eens op je eigen blog bij de reacties die je nog moet goedkeuren ;).

    BeantwoordenVerwijderen