vrijdag 17 februari 2012

Geen cakerecept (gezond!)



Ik ben niet zo van de recepten, ik gooi gewoon van alles wat in huis is bij elkaar. Voor een cake heb ik toch een beetje richtlijnen nodig.

Wat ik doe:

Ik klop 6 eieren met 1/5 longdrinkglas suiker (lekker vaag al) met een mixer.
Vervolgens doe ik er 2 longdrinkglazen volkorenmeel bij en 2 longdrinkglazen olie. Dit weer goed mixen. Dan doe ik er 3 eetlepels cacao bij en rozijnen naar wens (in mijn geval heel veel). Dit mix ik weer goed. Als het mengsel te stijf wordt, doe ik er water bij zodat het goed mixbaar blijft. Als alles goed gemengd is, mix ik er nog een een zakje bakpoeder bij.

De oven op 150 graden voor 1 uur.

Ik moet hem nog een keer uitproberen zonder suiker en dan met een rijpe banaan. En dan variƫren met nootjes *kwijl*.

5 opmerkingen: